Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
#310868
Jag har en stenålders Packline Original 90 i glasfiber. Det är en av de första så den har sina skavanker.
Funderar på att byta. Skall snart få min nya V70 II.
Tittar på Packline och Thules boxar, men skulle vilja höra en erharenhet av modellerna.
Användarvisningsbild
av S.t.r.a.n.D
#310871
Volvo har ju en slimmad box som ligger riktigt tätt ovanför taket och följer takets form. Blir som bara en påbyggnad på bilen uppåt. Kanske går att köpa på fler ställen än volvo vet jag ej.
Men den tar iaf BETYDLIGT mindre vind än en "vanlig" som flyget högt upp. Kanske lite dyrare, MEN mycket snyggare, hör inte vindbruset som andra kan ge, mindre vindmotstånd, och tror de är lite bredare än en standard box täcker hela bredden mellan railsen.
Användarvisningsbild
av AndersP
#310907
Kolla även in Volvos egen TIMELINE(tror jag den heter).
De är väl sånära en Packline kopia man kan komma
Bra "kvalle"
Bilia Haga Norra hade den tidigare på extrapris.
av para
#311679
Jag köpte en Thule Excellence, riktigt snygg med gott om utrymme. Valde mellan denna och en Packline Fx-suv men packlinen föll på att den bara var 27cm hög och då får man egentligen inte i så mycket skrymande saker. Thulen var 44cm.
Thulen kan också öppnas från båda hållen vilket var viktigt för mig som har en hög bil. Packlinen öppnas nog bara bakifrån.

Jag fick samma uppfattning om det med o de på[…]

Nybesiktad med blankt papper, nu kan man åka[…]

Hej! Någon som har koll på momenten v[…]

Bensinpriser v2

"Enligt Magnus Nilsson, som är miljö[…]