Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

leiwi skrev:hur kan garantin gått ut på en -08 ......................... garantin är ju TVÅ år . underligt att man inte har koll på sådant
Det gällde ju visst en MY -08 (dvs modellår -08) och modellåren följer ju inte kalenderåren.

Modellår -08 började väl levereras någon gång innan sommaren 2007 om jag inte minns helt fel, så garantin på en tidig MY -08 kan mycket väl ha gått ut.

/C
Helt rätt contour, bilen registrerades första gången maj -07. Det var en av de först byggda, jag tror den har prodnr runt 300. Sen var det ju, om man skall vara ärlig inte fel på bilen som gjorde att den gick sönder, det var en ovanligt klantig svägerska. Jag tycker ändå om henne!
Kan tillägga att två av mina dörrknoppar har gått sönder! Det började med sprickor, sedan delade dom sig och lossnade. Tror faktiskt det är en dålig plastkvalitet som inte tål lite solgass.
leiwi skrev:hur kan garantin gått ut på en -08 ......................... garantin är ju TVÅ år . underligt att man inte har koll på sådant
Ja tar du ut bilen 07 så är de 2 år från FÖRSTA dagen..

Jag gissar på nåt knas med "clock[…]

Kan det vara dålig vattenpump? Ej bytt […]

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]