Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikeS80
#306311
Amli skrev:
Holma skrev: Provade en 09 och tycker mig märka att MY10an är bättre isolerad med men det kan vara jag som inbillar mig.
En MY10 är knappast tystare än en MY09. Troligare är att 09:an som du körde saknade de laminerade rutorna som du har i din bil. Dom gör en hel del just för ljudisoleringen.
Det vore förvånande om inte MY10 med 2,4D 175hk manuell är något tystare än en MY09 med 2,4D 163hk manuell åtminstone avseende motorljud. Det är alla fall mitt intryck efter det jag kört denna konfiguration.

Sedan kan jag bara hålla med om att laminerade rutor runt om gör nytta när det gäller ljudkomforten. Man blir särskilt förvånad hur mycket ljud som tränger in från mötande bilar när man tillfälligtvis kör en bil med vanliga rutor.
av Amli
#306353
Gällande motorljud så är det nog som du säger att den möjligtvis är tystare när du står still eller vid gaspådrag. Vid vanlig körning på landsväg hör du knappt motorn ändå.
Användarvisningsbild
av Guligan
#306440
Holma skrev: Är ruggigt nöjd med färgen, den gör sig bra med de tonade rutorna o fälgarna.
Skiftar i nyans i solen osv.
Kul att även du är nöjd med Caspian blue, den skiftar verkligen i nyans beroende på väder.
av Holma
#306456
Amli skrev:Gällande motorljud så är det nog som du säger att den möjligtvis är tystare när du står still eller vid gaspådrag. Vid vanlig körning på landsväg hör du knappt motorn ändå.

Njoooo visst tusan hör man maskinen allt. Däremot upplever jag att MY 10an är tystare än 09an och ja, de bilar jag kört har haft laminerade glas. Nu är det relativt då alla människor uppfattar allt på eget sätt. Detta är min uppfattning.

Såhär långt har vi en snittförbrukning på 0.61 :-O) blandad körn mestadels landsväg. Känns helt okej.
Vi som beställt EX90

Ja den blå bilen hamnar hos en kund i USA. […]

Manual V90 2022

Folk orkar väl inte läsa böcker l&a[…]

Vad heter denna list/del??

Det verkar som att du är på rätt s[…]

Motorlampan lyser

Kan man koppla bort motorlampan så att den […]