Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ytterligare en tråd om bränsleförbrukning, men av ett lite annorlunda slag.....

Har kört min V70 D5 AWD i 3000 mil med ett snitt på färddatorn på 0.83, vilket också stämt med "tankad" förbrukning

Har nu haft den inlämnad på 3000 Mila service och märker att förbrukning efter service gått upp drygt 1 dl, har inte hunnit
fråga på verkstan om de lagt på någon uppdatering vid servicen, men kanske har den blivit lite piggare, kanske bara e jag :P

Någon som har liknande erfarenheter ?
troubleshooter skrev:Ytterligare en tråd om bränsleförbrukning, men av ett lite annorlunda slag.....

Har kört min V70 D5 AWD i 3000 mil med ett snitt på färddatorn på 0.83, vilket också stämt med "tankad" förbrukning

Har nu haft den inlämnad på 3000 Mila service och märker att förbrukning efter service gått upp drygt 1 dl, har inte hunnit
fråga på verkstan om de lagt på någon uppdatering vid servicen, men kanske har den blivit lite piggare, kanske bara e jag :P

Någon som har liknande erfarenheter ?
På färddatorn eller i verkligheten?
kave skrev:
troubleshooter skrev: Kanske har de fyllt i fel olja? För tjock eller liknande?
Påverkar knappast bränsleförbrukningen. Vidare har oljorna ganska lika viskositet i varmt tillstånd.

Sedan måste du nog köra som tidigare några 100 mil för att få korrekt uppfattning ( som B20 skrev).
Låter "omöjligt" att en service ökar förbrukningen..

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]