Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jitte
Jag såg att bränsledriven parkeringsvärmare endast kostar 1900 kr på volvos "bygga bil sajt", är det någon som vet om det är så att v8 har en inbyggd tillsatsvärmare och det låga priset endast är mjukvara för tidurfunktion?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad jag vet så kostar parkeringsvärmare med tidur 10900 till S80. Antingen så har dom ändrat något precis, eller så står det fel pris på "bygg-sajten".

Kan hur som helst varmt rekommendera den! :wink: Funkar helt perfekt. Till V8an är den otroligt tyst med. Innan brukade jag höra inomhus när värmaren var igång, men inte på V8an.
av Hyxarn
jitte skrev:Jag såg att bränsledriven parkeringsvärmare endast kostar 1900 kr på volvos "bygga bil sajt", är det någon som vet om det är så att v8 har en inbyggd tillsatsvärmare och det låga priset endast är mjukvara för tidurfunktion?
Skulle gissa att detta priset är till dieslarna som redan har värmaren inbyggd. Då betalar man runt 2000:- för att få den tidsstyrda funktionen. Men detta gäller som sagt endast dieslarna. Annars är det runt 11000:- som XC90_Executive säger.
Användarvisningsbild
av CarMan
1900:- kostar tidurs styrning till värmaren. På dieslarna sitter det värmare standard, därför är det bara 1900:- man behöver lägga till.
av marcbe
jitte skrev:...är det någon som vet om det är så att v8 har en inbyggd tillsatsvärmare...
Nix, V8-an är en varm motor så där behövs icke tillsatsvärmare. Bara på dieslar i nuläget.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]