Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av conZair
Men återigen så är det inte bara displayen som slocknar, ljudet i högtalarna, backvarnaren, ac'n... allt dör... så om displayen är trasig så borde något utav det fungera ändå tycker jag.
av Psyko
conZair skrev:Men återigen så är det inte bara displayen som slocknar, ljudet i högtalarna, backvarnaren, ac'n... allt dör... så om displayen är trasig så borde något utav det fungera ändå tycker jag.

Det blir som du beskriver pga att ICM är kopplad via fibernätet, om ICM strular
så slocknar hela nätet.
av Knasen
Psyko skrev:
conZair skrev:Men återigen så är det inte bara displayen som slocknar, ljudet i högtalarna, backvarnaren, ac'n... allt dör... så om displayen är trasig så borde något utav det fungera ändå tycker jag.

Det blir som du beskriver pga att ICM är kopplad via fibernätet, om ICM strular
så slocknar hela nätet.
Även om MOST är utslagen så slocknar inte displayen,(klimatinsällningar visas fortfarande) och dessutom så går inte Ac.en på MOST. En tänkbar anledning är att ICM och CCM delar jordanslutning, men dom har olika späningsmatning, dvs jordledning glappar i en splines.
av frestr
Jag har EXAKT samma problem i min V70II -08. Så, jag kommer att kolla tråden och se om någon hittar en lösning. Har inte orkat ringa verkstaden än. Men det händer lite nu och då.
av conZair
Det var som va nämt ovan, de bytte displayen och någon dataenhet så va problemet löst... fick lånebil under tiden, som hade gått 15 mil.... :)

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]