Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Piddelin
Hej!

Det verkar finnas ett enormt kunnande om Volvo här. Kul!

Jag och min sambo har bestämt oss för att köpa en ny -09 V70 2.0F på Bilia. Vi får betala 209 000 (sen 10 000 i premie då vilket ger ett pris på 199 000) för en Kinetic med bagagerumsmatta, airbagsavstängning och mugghållare bak. Vi tror att det är en bra affär, men vi vet inte mycket om detta.

Dessutom undrar jag om det finns tips på hur "man kör in" en ny bil av denna typ? Vad ska man tänka på?

Tack på förhand

Peter
Användarvisningsbild
av kez_style
Ett mycket bra köp tycker jag! Om man tittar på närmaste konkurrenter i prisklassen så är den ni köper mest "riktig" bil för pengarna. runt 200 000 kr och V70II !
Personligen skulle jag ha föredragit minst momentum paket då det förutom ser snyggare ut ingår mycket mer utrustning (enklare sälja i andra hand?).
Grattis till bilköpet!
av Lövet
Det enda du behöver tänka på när bilen är ny är att undvika att varva så högt, kör med varierat varvtal och inga segdragningar. Efter runt 200 mil kan du köra hur du vill.
av gumssan
Om du vill ha en bättre motor skulle jag ta 2,5ft, det gjorde vi och vi är verkligen lyckliga för att vi gjorde det valet:)
Användarvisningsbild
av sand3rs
gumssan skrev:Om du vill ha en bättre motor skulle jag ta 2,5ft, det gjorde vi och vi är verkligen lyckliga för att vi gjorde det valet:)
Tror inte han är ute efter större motor utan snarare få bekräftat att han gör ett bra köp med bilen ifråga. Att din motor är "bättre" är ju knappast relevant/sant och i såfall finns ju bättre motorer än 2.5ft också.

Jag tycker att du gör ett riktigt bra köp iaf.

Lycka till!
av Nimbus19
Håller med om att det är ett kap för dom pengarna, bara att hugga den.

Man får inte glömma att det var bara för några år sedan 145 sug hk var en normal bil.
Den funkar att transportera sej och familjen med mycket packning.
Lite surrig pga det höga varvet på motorn, annars en väldigt komfortabel bil.

Jag skulle nog välja till Momentum paketet, då man får den nerlackad och prisökningen är marginell.
av erc
209000 (privatperson efter miljöpremie 199000) för en V70 2.0F Kinetic är ett riktigt, riktigt bra pris. Såg under vintern att några handlare sålde dem för 219000 (209000 efter miljöpremie).

199000 är ju vad en V50 1.8F Kinetic kostar med vanliga rabatter idag.

Grattis till en mycket bra affär. Bristen på lackerade lister, xenonstrålkastare, delläder etc kan man ju sannerligen leva med när prislappen ser ut på det där sättet.
av gumssan
Grattis till ett bra val utav bil, volvo V70 kommer ni bli riktigt nöjda med och framförallt priset :D Då är det bara att invänta på leveransen! Grattis och lycka till!
av Craile
Tror inte han kan välja till momentum paket eller nåt sånt.
Då detta garanterat är en lagerbil. Är bara lager bilar som går iväg på sådana kampanjer!
Jag köpte min V70 på liknande kampanj i februari, Jag ville oxå ha momentum men det gick inte ens byta fälgar!
Mvh

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]