Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilgalen
Det har ju förståss mer att göra med VAR man kör än vilken bil man kör. Dessutom har det en väldig betydelse vilka kanaler man lyssnar på. Säger man att man aldrig tappat mottagningen så lyssnar man bara på P1-P4 och eller åker aldrig riktigt i urskogen.

Skulle vilja se den som lyckas hålla full mottagning på mix megapol, rix fm och all den här skiten i HELA vårat avlånga land :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Det har ju förståss mer att göra med VAR man kör än vilken bil man kör. Dessutom har det en väldig betydelse vilka kanaler man lyssnar på. Säger man att man aldrig tappat mottagningen så lyssnar man bara på P1-P4 och eller åker aldrig riktigt i urskogen.

Skulle vilja se den som lyckas hålla full mottagning på mix megapol, rix fm och all den här skiten i HELA vårat avlånga land :lol:
Jag lyssnar på Rix fm och Mix Megapol.....
av bilgalen
XC90_Executive skrev:
bilgalen skrev:Det har ju förståss mer att göra med VAR man kör än vilken bil man kör. Dessutom har det en väldig betydelse vilka kanaler man lyssnar på. Säger man att man aldrig tappat mottagningen så lyssnar man bara på P1-P4 och eller åker aldrig riktigt i urskogen.

Jojo...men knappast i HELA Sverige...för det är både en teoretisk och praktisk omöjlighet! :)
av Amli
bilgalen skrev:
XC90_Executive skrev:

Jojo...men knappast i HELA Sverige...för det är både en teoretisk och praktisk omöjlighet! :)
Precis vad jag menar ;-//
av Cikada
Jag bor "på landet", på Österlen och lyssnar praktisk taget bar på P1. Iofs är mottagningsförhållandena inte ideala här i Östra Skåne men i mina tidigare XC70 vagnar var det aldrig några problem. Jag har talat om problemen för Volvo och de lovade att undersöka saken. Vore bra om alla som upplever samma problem lade en notis här i tråden. Däremot är det inte särskilt intressant att läsa om alla som inte har problemet.
av BMC
Håller med Dig!
Har haft min XC60 i ca 2 månader och upplever till och från hur radion söker efter ny station
utan anledning som jag själv påverkat. Kommer från en V70 T5 -02 där jag aldrig upplevde
dålig mottagning på samma sätt som nuvarande bil.
Däremot är jag mycket nöjd med ljudet från högtalarna. Kanon.
Hur som helst så kommer jag be om en "kalibrering" av radion (om det nu finns sådan
funktion) vid kommande service.
Följer spänt om nya kommentarer dyker upp. :???:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Själva radioantennen som "tar in kanaler" sitter inte i hajfenan utan i en av bakrutorna. Den är sen kopplad till en antennförstärkare som förstärker signalen in till fm mottagaren.
Laddbox

Många tack för utförligt och bra s[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]