Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har varit på Bilia idag och frågat ang. Fortuna Diamond ev.Fortuna Silver Bright. Och de säger att dessa kostar lika mycket, samt att dem är betydligt billigare än Venator Chrome.
Då förstår jag inte varför det kostar 19tk extra för Fortuna Diamond när man bygger en S80 på volvocars.se medan enbart 9tk för Venator Chrome.
Jag har redan kromade Venator på bilen, men är svag för Fortuna Diamond och vill ha dem till vinterdäck eller tvärtom.
Är det verkligen så att Diamond kostar lika mycket som Silver Bright eller så har de i butiken blandat ihop priserna?
Kostar Venator Chrome verkligen mer än Fortuna Diamond?
Tack för svaret! Vilka råder du till vinterhjul Diamond el Silver Bright och i så fall varför?

Jag ringde lite runt och kollade vad Bilia i andra ort tar. Men svaret blev det samma:
Fortuna Diamond Cut 3.538.- (1st.utan däck)
Fortuna Silver Bright 3.538.- (1st.utan däck)
Venator Chrome 6.975.- (1st.utan däck)
Nästan det dubbla alltså…
Jag förstår fortfarande inte varför är det tvärtom om man bygger tex en S80…då kostar det 19.900 extra för Fortuna Diamond Cut och enbart 9.900 FÖR Venator Chrome…?
Så har det varit i flera år nu.
GATUPLAN skrev:Tack för svaret! Vilka råder du till vinterhjul Diamond el Silver Bright och i så fall varför?

Det har nog ingen betydelse faktiskt. Jag tog silver bright för det fanns ett "paket" med Fortuna SB och ContiWinterContact T810S! På sommarn har jag Balius 18". Fortuna Diamond Cut ser inte lika mörka ut i verkligheten som på bild i bilkonfiguraton.

3538 kr /styck låter billigt tycker jag! :shock:

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]