Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
sallad skrev:Samma sak hände mig igår. Har fått varningen "låg batterinivå" ett par gånger och jag hade börjat koppla detta till värmaren. Igår gick bilen inte att starta, värdelöst!
Ringde Bilia som inte sa någonting annat än "kör du korta sträckor?" och "du får komma in så skall vi titta på detta."

Vad förväntade du dig att dom skulle säga då ??

Dom kan ju inte avgöra någonting i telefonen :roll:
av Mr T
Psyko skrev: Vad förväntade du dig att dom skulle säga då ??

Det kan ju vara så att det är ett fel som faktiskt är välkänt.

Alltid bra att ringa först för om de känner till problemet så har de då chans att beställa hem grejjor (om det behövs) så att det går snabbt att fixa bilen.

Jag hävdar fortfarande att det är ett fel om batteriet laddar ur så att bilen inte går att starta.

//Mr T
av Psyko
Mr T skrev:
Psyko skrev: Vad förväntade du dig att dom skulle säga då ??

Det kan ju vara så att det är ett fel som faktiskt är välkänt.

Alltid bra att ringa först för om de känner till problemet så har de då chans att beställa hem grejjor (om det behövs) så att det går snabbt att fixa bilen.

Jag hävdar fortfarande att det är ett fel om batteriet laddar ur så att bilen inte går att starta.

//Mr T
Men.................. det går ju inte avgöra i telefon.
Först måste man felsöka, det finns ju ett antal felorsaker
när det gäller urladdning av ett batteri
av sallad
Har precis hämtat min V70II från service med anledning av att bilen inte gick att starta i fredags. Volvo kunde inte fixa felet utan skrev följande på servicerapporten.
"Kontroll batteri enl TIE-meddelande. OK. Volvo medvetna om problemet. Jobbar på en lösning".
Fick ingen information om när det skulle finnas en lösning. Postar mer info när jag vet mer.
av Vit_XC70
Idag dog min bil också. 0-gradigt och värmaren hade bara gått ca 10 minuter. Visserligen har kört en del korta sträckor sista tiden men enligt instruktionsboken ska den ju varna samt stänga av värmaren om spänningen blir för låg. Dessutom blev jag förvånad när jag, efter att ha startat med startkablar, råkade stänga av bilen efter bara fem minuter på tomgång och bilen startade hur lätt som helst. Den var inte det minsta seg när den drog runt motorn. Därför undrar jag om det verkligen är batteriet det är fel på eller om det är något annat.

Jag hoppas i alla fall att Volvo kan lösa det här, som det är nu vågar man ju inte riktigt använda värmaren.
av bolibompa
Nu har jag haft inne bilen på vekstad, Dom bytte batteri sa att det var på väg att bli dåligt...
Samt att dom satt in ett störe batteri 800 ah.
Vad skall sitta i bilen D5 som standard?

Att jag aldrig fått upp felmedelandet och att den inte stänger brännaren när batterispänningen blir för låg
fick jag svaret att batteriet var för litet gav för lite amp. Vad vet jag ?:-/
Nu får vi testa vidare

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]