Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av stoffe9
Bröder/Systrar
Min XC60 har övergått från "orderlagd" till "definitivt planerad". Denna dag är en stor dag! :wink:

Vet någon hur lång tid det varierar mellan de olika stegen?

Mvh

Stoffe
Användarvisningsbild
av Appel
Kul, man får grattulera!!

Min är ännu bara orderlagd med v4 som leveransvecka.
av riha
Kan väl säga att när jag och Kave höll koll på våra XC70 så tog det abosult längst tid att gå från "orderlagd" till "definitvt planerad".

Från "Definitivt planerad" til att de byggdes tog det ca 9 dagar, sedan byggdes de på EN dag och skickades till handlaren dagen efter.

Har man sedan drag och sådant extra så tar det någon dag extra hos handlaren.

Så, för din del så kan du kanske räkna med att ha en bil om ca två veckor då, om det är samma tidsförfarande för XC60 som för våra XC70.
Användarvisningsbild
av stoffe9
Låter lovande!
Leveranstiden är fortfarande satt till v50... :???:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kolla med återförsäljaren för att vara riktigt säker. Har varit med om att den stått som "ny byggs din bil" trots att den har stått på baksidan av ÅF. :wink: Har man otur kan det vara tvärt om också, har dock aldrig varit med om det själv.
Användarvisningsbild
av stoffe9
I vilket fall så är jag nöjd om den kommer tidigare än v50.
Den byggs ju iof i Gent så viss förlängd leveranstid är kanse att ta med i kalkylen...
Användarvisningsbild
av robbygg
Jätteroligt!

Vad valde du för skoj utrustning till den? Jag har också prel.lev v50 men den står fortfarande kvar på ruta ett. :(
Användarvisningsbild
av stoffe9
Hgv paket, subwoofer, high.per, dieselvärmare, blåtand, avstängning pass-airbag, momentum nivå, automat...
Användarvisningsbild
av matte1200
Hur gjorde du med elbakluckan? (tänkte på hgv paketet?) Min står fortfarande i första läget och den är planerad till v51. (beställde den i början av juli och har valt att vänta på att elbakluckan ska vara med)
Användarvisningsbild
av stoffe9
Jag sket i el-bakluckan. Har kört över min tjänstebil med 2 månader och är desperat!!! :D

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]