Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maran74
Hej,

Jag har en Nokia N95 och intregrerad BT-handsfree (med jättedåligt ljud, men det är en annan tråd...). Jag undrar om det är någon som använder GPS-navigeringen med Nokian, jag gör det ofta. Tyvärr är det som så att när mobilen är uppkopplad mot bilen så fungerar inte navigeringsljudet, utan man måste koppla bort telefonen från bilen för att navigeringsljudet skall höras.

Är det någon som råkat ut för liknande? Samt har någon löst det?

Mvh
Marcus
av Slezii
Hej
Har samma problem som du med N95,tyvärr verkar det inte finnas någon lösning på detta.Har du provat att koppla telefonen med kabel till AUX ingången?Jag har precis fått bilen,vet inte vad det skall vara för kabel,vet inte heller om man kan ha den bluetooth kopplat och med sladd samtidigt
av maran74
Jag har testat med AUX ingången och det funkar ju hyfsat. Det blir lite känsligt med ljudet jag dock för mig att man var tvungen att koppla ifrån telefonen från BT-handfreen. Jag skall kolla en extra gång.
av Slezii
Jag har sett i telefonen att det finns en massa olika instälnings möjligheter(b.l.a. till att synka mot pc eller annan telefon,tyvärr är det lite för avancerat för mig)så jag tycker ändå att det borde gå att lösa

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

Jag svarar mig själv, och ja, det verkar ju v[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]