Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Mer power, samma förbrukning. Behöver du det? Annars så svarar jag Ja på din fråga

/Kalle
av Mattiasa
Eller så lägger man hälften av pengarna på BSR:s PPC box och får samma effekt/förbrukning ur 2.4D:n som ur D5:an....... vet inte exakt vad det bliir men har för mig runt 220hk och 470 Nm ur båda två.....
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Mattiasa skrev:Eller så lägger man hälften av pengarna på BSR:s PPC box och får samma effekt/förbrukning ur 2.4D:n som ur D5:an....... vet inte exakt vad det bliir men har för mig runt 220hk och 470 Nm ur båda två.....
Snart kommer VolvoB20 och berätar vad han tycker om boxtrim... :x

Jag skulle inte göra det på en ny bil iaf, hellre då slanta upp för en D5;a.

Jag skulle heller aldrig köpa en bil begagnad som varit trimmad

/Min åsikt
/Kalle
av tunnis
Nu är ju inte BSR och Rica mfl box-trim :lol:

Det B20 skriker om är KCR:s boxar som förstärker ALLA signaler :-(O)

Vilket inte lär vara lika bra som omprogramering, vilket BSR, Rica mfl pysslar med ??:-/

Har själv haft flera chippade bilar och går bara å väntar på möjligheten att chippa T6 (med vettig effekthöjning)

Känner flera personer som har chippade 2,4D resp D5 och alla är jättenöjda.

Var själv inne på att köpa en XC60 med 2,4D (plus BSR-chip) men frugan tyckte den var för liten, så det blev en V70II.
Användarvisningsbild
av kave
Kör på D5:an, det är ju ingen raket med den motorn heller men finns det något viktigare än att lägga pengar på motorn i en bil?

Att chippa en ny bil? Tja, har man råd att laga den själv vid ev motorskada eller annat så.
Faktum är att Volvos garantier inte gäller om man trimmar bilen. Varför skulle de ansvara för något sådant?
Är det dessutom leasing eller företagsköp så blir det givetvis ännu mer äventyrligare för den anställde.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
kave skrev:Faktum är att Volvos garantier inte gäller om man trimmar bilen. Varför skulle de ansvara för något sådant?
Är det dessutom leasing eller företagsköp så blir det givetvis ännu mer äventyrligare för den anställde
.
Det vill jag understryka, jag glömde nämna det i mitt förra inlägg.

Byt till D5

/Kalle

Du säger ju själv att du får b&aum[…]

Det varierar med årsmodeller och nä[…]

Acproblem Volvo 940 -98

vilket kontaktstycke var det? hittade du nån[…]

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.6.4 Mjukvarurel[…]