Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AndS skrev: Det är en subjektiv bedömning och stämmer säkert, sedan kan du ha en annan subjektiv uppfattning. Mycket av hur vi bedömmer bilar är subjektivt och ingen annan kan då säga fel eller rätt, bara beskriva sin egen bedömning av t.ex. en bils funktioner, väghållning, fjädringskomfort, knappars placering, mm.
Jovisst, men när det gäller automatlådan är jag rätt säker på att flertalet skulle välja en BMW eller Mercedes låda i sin Volvo om det fanns möjlighet.
Jag skulle tro att det där hur man upplever sin låda är ungefär som med musiköra eller tondövhet. Vissa har rytmkänsla etc, andra inte.
Tror faktiskt det har mycket med det att göra, känsla för ljud och rytm. De som är musikaliska har svårare att acceptera en låda som rycker och drar ut på växlarna i tid och otid. Sen finns det de som bara trycker på gasen och är glada att bilen rullar, framåt eller bakåt.

När jag åker tåg t ex, jobbar min hjärna hela tiden med rytmer av alla de ljud som uppstår när tågsetet tar sig fram över rälsen. Tryckluftsventilen som släpper ut övertrycket blir till en slags cymbal osv...

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]