Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Henk73 skrev:Tack för era svar och era råd. Alltid intressant att få höra andras synpunkter på grejor som man funderar på att välja. När man som jag ska välja tjänstebil har man ju ändå bara en viss budget och man får ju aldrig med allt man vill ha så det får ju bli en avvägning till slut vad man tror att man kommer att uppskatta mest.

Har fortfarande 1½ halv månad innan jag ska göra beställning men med största sannolikhet blir det detta:

V70 2,4D
Automat
Summum
Herrgårdsvagnspkt 2
Fäljag: Spartes
Panel: cross brushed aluminium
Färg: Seashell
Klädsel: mörkgrå helläder, E100
Övriga tillval:
barnsäkerhetslås bakdörrar,
Nyckelavstängning passagerarkrockkudde
High performance stereo
6-cd spelare (Stenålder, man har ju 200 mp3 låtar på en CD i stereon.)
Armstöd bak
Innerbackspegel med kompass (Huva vilken USA-kitsch, skulle skippa denna)
Progressiv hastighetsberoende servo
Tidur för tillsatsvärmare
Dragkrok
Blåtandssynkronisering för mobiltelefon (Skulle hoppa denna med)

Har jag riktig tur och kan pressa priset kan jag få plats med en grej till för 5000-6000 kr och då lutar det åt BLIS. Någon med erfarenhet av detta. Känner att man kanske har mer nytta av BLIS än keyless fastän keyless kanske är bekvämare. Men tänker på att ibland kommer jag att låna ut bilen och det kommer alltid att vara någon som inte fattar detta och så slutar det med att bilen är olåst.
Lägg pengarna på D5 istället, samma förbrukning, samma utsläpp, samma vägskatt men mycket bättre drag, speciellt som du ska ha krok och dra släp ibland.
6-cd spelare (Stenålder, man har ju 200 mp3 låtar på en CD i stereon.)

Har utgått från att man självklart kan spela mp3 i växlaren men kan man inte det??? Jag lyssnar oerhört mycket på musik och det räcker inte med att ha en skiva bara, då får jag byta för ofta då jag vill lyssna på något annat. Har idag Ipod-anslutning men eftersom den krånglar hela tiden och Volvo aldrig fått rätt på den trots 5 försök sätter jag inte in den utrustningen igen. Saknar växlaren mp3=då skippar jag växlaren.

Innerbackspegel med kompass (Huva vilken USA-kitsch, skulle skippa denna)

Har alltd velat ha kompass i bilen och inte fattat varför det inte funnits i Volvo förrän 2008. Smidigt tycker jag, men någon annan tycker inte det.

Blåtandssynkronisering för mobiltelefon (Skulle hoppa denna med)

Varför ska jag skippa denna? Fungerar den inte som den ska eller?

en grej till för 5000-6000[/color]

Den här summan ryms inte längre, jag var lite för optimistisk i mitt räknande.

Får tyvärr inte plats med D5, Summum, automat och metallic. Annars hade jag självklart valt D5 istället för 2,4D. Men vill inte ge avkall på något av de andra alternativen.
CD-växlaren klarar mp3
Har själv 6st CD-skivor med mp3 i min och det fungerar S--T bra.
Henk73 skrev:Blåtandssynkronisering för mobiltelefon (Skulle hoppa denna med)

Varför ska jag skippa denna? Fungerar den inte som den ska eller?n.

Skippa absolut inte det!! Det är grymt smidigt! Förstår inte mig på folk som monterar in någon stor klumpig mobilhållare i t.ex V70II när det är så smidigt med den inbyggda!
XC90_Executive skrev:
Henk73 skrev:Blåtandssynkronisering för mobiltelefon (Skulle hoppa denna med)

Varför ska jag skippa denna? Fungerar den inte som den ska eller?n.
Skippa absolut inte det!! Det är grymt smidigt! Förstår inte mig på folk som monterar in någon stor klumpig mobilhållare i t.ex V70II när det är så smidigt med den inbyggda!
Stor klumpig mobilhållare, vad får du det ifrån? Telefonen ligger ju i fickan!

Killen har ju inte obegränsad budget, i hans ställe skulle jag minska på lull-lull och välja större motor, men smaken är ju delad och alla vill inte ha så mycket hk.

För övrig så tycker jag blåtands-headset som tex HBH-DS220 funkar mycket bättre om man talar mycket i telefon när man kör. Den integrerade funkar väl ok för korta samtal.

Det varierar med årsmodeller och när ty[…]

230fk går snålt

Lite dum fråga men är du säker p&a[…]

Hej funderar på att byta ratt, har en MY 201[…]