Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ibland kan jag höra ett ganska tydligt vinande/sjungande ljud som jag tror kommer från transmissionen ev. växellådan. Låter som ett lager men det är inte särskilt troligt eftersom bilen gått 2 600 mil. Ljudet hörs bara ibland men då väldigt tydligt. Kan det vara någon del av AWD-systemet som sjunger. Ska det sjungas så vill man ju att det ska låta vackert och det gör det inte :(
av JK24T
Lådan kan sjunga svagt i vissa situationer, min gör det, vet ej om det är ett fel eller "egenskap" och jag skiter i vilket då jag är så trött på alla småfel och ryckig växling.
av JK24T
DSG är ett namn på dubbelkopplingslådan på VW.
Kallas S-tronic på Audi.
Och Volvo har valt att kalla sin Power Shift.. kanske för att förväxla den med lådan för tunga fordon... eller för att namnet är reggat till Volvo.
PS kommer till de små dieslarna i S40/V50.
Användarvisningsbild
av yel_low
det kommer från lådan, som du säger ibland hörs ljudet och ibland inte. spelar ingen större roll om det står Volvo, MB, Audi o.s.v.. de flesta lådor kan vina lite ibland, det är ett hydrauliskt ljud.

:roll:

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?