Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jazziton
Jag tillhör den kategori som inte valde sub:en vid beställning (säljaren som avrådde..... ?:-/ ), men vill nu gärna se på alternativet för eftermontering. Tredjeparts lösning är inte intressant då det stjäl för myckte plats från baggage utrymmet (har det i familjens andra kombi) o speciellt när det finns en lösning/model där man kan gömma under bagage golvet som på V70II. Jag har efter att jag har fått bilen leverad, varit inne hos återförsäljaren och de säger att det inte är möjligt att eftermontera.......... :???: Nu har jag bara frågat en gång och hos en återförsäljare, kanske de inte tycker det är intressant att ha mig som kunde längre och bara avfärdar mina frågor med ett "det går inte", men liksom andra så tänker jag, allt är möjligt, men frågan är priset! Så ÄR det möljigt och FINNS det ett alternativ till eftermontering av original subwoffern? Någon som kan ge korrekt info pls?
Användarvisningsbild
av bylle
Tyvärr finns det ett visst ointresse hos vissa ÅF eller vissa anställda gällande sådana "onödiga" saker som nöjesutrustning med mera. Fick själv uppleva detta med vissa frågor när jag hade min S60R.

Förstår inte att de inte ser möjligheten till merförsäljning och verkligen satsar på att bemöta kunden på absolut bästa möjliga sätt.

Mitt tips är att du försöker kontakta någon på Volvo Personvagnar i Göteborg, har för mig att de hade en ganska vettig kundtjänst som jag pratade med för att få installationsanvisningar för eftermontering av RTI i en annan S60 jag hade tidigare. Testa ring via växeln och försök fråga dig fram.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
För att komma runt detta problem med eftermontering, är det någon som har en monteringsanvisning till high performance steget som sitter under stolen på passagerarsidan? Det är ju lämpligast att tjuva en signal till det nya steget via den stammen som finns där. När jag tittar på det steget som sitter så ser jag att det finns ett kontaktbleck som används och ett som är tomt. Vad är det för ett steg som sitter org? Någon som har någon info?
Tack på förhand.
av tunnis
Frågade Bilia Haga Norra ang eftermontering av sub.

Själva subben kostar 7100:- som reservdel och montage inkl. mjukvara "borde kosta under 3000" sa killen.
Han lovade mig ett takpris på 10 000 :- som hittat - det blev ingen sub.

/micke
Användarvisningsbild
av henka35
tunnis skrev:Frågade Bilia Haga Norra ang eftermontering av sub.

Själva subben kostar 7100:- som reservdel och montage inkl. mjukvara "borde kosta under 3000" sa killen.
Han lovade mig ett takpris på 10 000 :- som hittat - det blev ingen sub.

/micke
10000:- !!! billigt, jag fick med min på köpet :-)-) (efter hårda förhandlingar om slutpriset mellan två handlare)
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]