Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
betterlead skrev:Det håller jag inte med om. Mycket 70-80-tal med tjockt och fylligt.
Minimalistiskt tunt med ökad komfort - det är premium. Ingen yankeestil för mig tack.
Vad tycker du om den tunna flytande mittkonsolen. Enligt mig, makalöst vacker design. Inte många andra biltillverkare som kommit med något liknande. Feta bulliga nackstöd till det skulle bara störa.
Ja nackstöden är tunna som skärbrädor medans på utsidan så är det väldigt bulligt :|

Eller inbillar jag mig bara att de blir tunnare? ?:-/ :oops:
Nackstöd
MY07
MY08
MY09

Den flytande mittkonsolen är suverän! Särskilt i Executive utförandet

Träratten är ett lyft för interiören

/Kalle
Användarvisningsbild
av kave
~Kalle~ skrev:Nu kom jag på en sak till!

Nackstöden! För varje år som går så blir de tunnare och tunnare! vad fan är det för premium?

Sen så verkar ju stolarna vara sämre?, det har jag ej provat

Jag anser inte att tunna saker är Premium, ska det vara premium så ska det vara "fyllighet"=tjockt och "mjukt"
Jag tycker de är klart komfortablare än de stenhårda i V70N. Dessa är klart mjukare och elegantare. Om du nu inte har provat stolarna hur vet du hur nackskydden känns?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
kave skrev:
~Kalle~ skrev:Nu kom jag på en sak till!

Nackstöden! För varje år som går så blir de tunnare och tunnare! vad fan är det för premium?

Sen så verkar ju stolarna vara sämre?, det har jag ej provat

Jag anser inte att tunna saker är Premium, ska det vara premium så ska det vara "fyllighet"=tjockt och "mjukt"
Jag tycker de är klart komfortablare än de stenhårda i V70N. Dessa är klart mjukare och elegantare. Om du nu inte har provat stolarna hur vet du hur nackskydden känns?
Jag har ju sett dem på bild, att de är tunna., komforten på nackstöden har jag inte sagt nåt om, bara om utseendet, men de är säkert minst lika sköna som i P2 bilarna. :-DD

/Kalle

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]

En fråga till. Innan Jag byter panel, tä[…]