Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wide
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Att inte fler hästar är bättre, är väll inget som "chipparna" bryr sig om. Ju mer desto bättre....
Inte är det många "chippare" som säljer för bättre körbarhet eller vad nu skulle vara fallet...
Läs på lite om Heico!

Dom gör extremt många tester för att körbarheten ska vara lika bra (eller bättre!) än Volvos orginalmapp. Effektkurvorna brukar likna Volvos, fast med mer 'krut' då. I Tyskland kan du t.o.m köpa Heicogrejer hos den vanliga VolvoÅF, gäller även trim! Du behåller alla garantier!

Jag vet att Heico är deras såkallade "hustrimmare". Då brukas det fegas med effekten för att som sagt behålla alla garantier.
Men eftersom flera mer oseriösa verkar ha liknade effekt, så verkar denna maskin inte vara trimvänlig.

Skulle var kul om nån vågade slänga på nån större snurra, så man får se var gränsen går när det börjar spruta Haldex prylar... :lol:
wide skrev:Jag vet att Heico är deras såkallade "hustrimmare". Då brukas det fegas med effekten för att som sagt behålla alla garantier.
Men eftersom flera mer oseriösa verkar ha liknade effekt, så verkar denna maskin inte vara trimvänlig.

Skulle var kul om nån vågade slänga på nån större snurra, så man får se var gränsen går när det börjar spruta Haldex prylar... :lol:

Växellådan skulle rasa långt innnan AWD:n. Jag vet en i USA som har en S60 R awd med 493hk och fortfarande helt orörd awd!
Användarvisningsbild
av wide
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Jag vet att Heico är deras såkallade "hustrimmare". Då brukas det fegas med effekten för att som sagt behålla alla garantier.

Växellådan skulle rasa långt innnan AWD:n. Jag vet en i USA som har en S60 R awd med 493hk och fortfarande helt orörd awd!

Är det samma Haldex prylar i denna som i Ren?, kanske troligt.

Men vad är det för automatlåda i T6an?, tyvärr brukar ju dessa var klenare än de manuella....
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
wide skrev:Är det samma Haldex prylar i denna som i Ren?, kanske troligt.

Men vad är det för automatlåda i T6an?, tyvärr brukar ju dessa var klenare än de manuella....
Ja, i senare modeller av R iallafall, med instant-traction.

Lådan som sitter i T6 heter AW TF-80SC. Det är samma låda som i övriga alternativ med aut. Är samma i XC90, XC70, S80 etc. Den håller för mer än man tror! 500Nm är nog inga problem!
Användarvisningsbild
av kez_style
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Är det samma Haldex prylar i denna som i Ren?, kanske troligt.

Ja, i senare modeller av R iallafall, med instant-traction.

Lådan som sitter i T6 heter AW TF-80SC. Det är samma låda som i övriga alternativ med aut. Är samma i XC90, XC70, S80 etc. Den håller för mer än man tror! 500Nm är nog inga problem!
Är det samma automat låda i 2,5T (och FT) också?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Jaha, det är en större modell ser ja[…]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]

AC & kylfläkt