Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tjotto
en tanke vad det gäller pilen...
Vad är lättast att komma ihåg... att tanklocket sitter på höger eller att det är detta som en liten pil vill indikera...
Detta måste vara det mest onödiga på denna bil...
av Bobafett
~Kalle~ skrev:troubleshooter : Om du har tankat fullt så ska den väl ändå visa full tank och inte halv, även fast det är 380km till tom tank...

Rolle38 skrev:Den lilla pilen till höger är en påminnelse att tanklocket sitter på höger sida av bilen.
Smart av Volvo. :P

/Kalle
Nä, det är inte alls smart av Volvo, för att veta vad pilen betyder är man tvungen att titta i instruktionsboken så det är inte en självklarhet vad den betyder.
När man väl har kollat upp den så kommer man ihåg att det sitter på höger sida, men det lär man sig ju ändå, jag brukar tänka politiskt.
Personligen vill jag ogärna ha en bil som vill att jag skall dra åt vänster.
av Vålvå
Bobafett skrev:
~Kalle~ skrev:troubleshooter : Om du har tankat fullt så ska den väl ändå visa full tank och inte halv, även fast det är 380km till tom tank...

Rolle38 skrev:Den lilla pilen till höger är en påminnelse att tanklocket sitter på höger sida av bilen.
Smart av Volvo. :P

/Kalle
Nä, det är inte alls smart av Volvo, för att veta vad pilen betyder är man tvungen att titta i instruktionsboken så det är inte en självklarhet vad den betyder.
När man väl har kollat upp den så kommer man ihåg att det sitter på höger sida, men det lär man sig ju ändå, jag brukar tänka politiskt.
Personligen vill jag ogärna ha en bil som vill att jag skall dra åt vänster.
Det är en bra liten grej,pil höger svårt ??:-/ kan inte bli tydligare,skulle vara i klartext i displayen då :!:
av troubleshooter
Om man läst instruktionboken hade detta varit lätt =), men måste hålla med om att jag aldrig kört upp
på "fel" sida och försökt tanka med någon av mina bilar så "lite" onödigt kan det nog kännas men.........
av JK24T
Jo... tempmätaren fick ge vika för den lilla pilen.. smart Volvo :)
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......