Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har läst tidigare trådar här om Blåtandsproblemen men har inte hittat någon fungerande länk till lista med kompatibla telefon. Finns det någon som har en aktuell?

Jag hämtade en ny XC70 Summum D5 med RTI och Premium Sound i förra veckan. Klart roligare än tidigare XC90.

Jag får dock inte min mobil (Nokia E70) att fungera fullt ut med Blåtandsmodulen. Att ta emot samtal går bra och att ringa ut fungerar nästan... När jag ringer ut så hör personen i andra ändan inte mig men jag hör dem. Någon som upplevt något liknande?
Kolla min tråd http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=26510

E70 är inte officiellt kompatibel. Fungerar hjälpligt men inte bra. Fungerar den aldrig för dig så uppgradera till senaste programvaran i luren så kommer du nog att få igång det. Dock med risk för intermittenta fel där det kopplas ner och motparten inte hör dig o s v. Min lösning efter att jag tröttnat var att byta till annan telefon.
Hallå i stugan.

Jag undrar lite över hur bluetooth-systemet ser ut. I alla promot videor och annat rekllam relaterat materiel så finns synd en liten dosa med en stor blå "knapp" på som är hjärtat i bluetooth-systemet. Finns den dosan i verkligheten eller var det bara rekvesita. Jag tycker funktionen är super men jag skulle inte vilja ha en blå/kromig dosa i bilen bara för att jag har ett bluetooth-system. ??:-/

Kan någon belysa min undran? ?:-/

MVH
// KILO
Jag har det som sagt i min bil och det är INTE nån blå knapp. Det är snyggt integrerat med "stereon". Det ser ut som den integrerade telefonen. Man får en knapp ovanför fyrvägsknappen som det står "Phone" på. Man kan ringa på knappsatsen och svara och lägga på med knapparna i ratten (även bläddra i mobilens telefonbok os v). Snyggt och väl integrerat.

Systemet har dock sina buggar som du kan läsa om i detta forum men över lag - toppen!

(Nu vet jag i o f s inte om det finns två varianter på Bluetooth så att det även finns den varianten med en utanpåliggande ful blå knapp...)
Bara för din skull MrMagoo så letade jag fram ett klipp som tydligt vissar denna blå knapp. Men jag tror att detta var något som Volvo körde med första året eller något sådant.

Men jag blev lättad av att den "stora blå" inte existerar längre. :P

Tack för snabbt svar
MVH
// KILO
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]