Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PatrikGBG
ang knirr o knarr,somnån upplevde såhar jag haft ett helvete med de oxå...kom fram till att det är bakluckan!!många som dykt upp på sistone med dessa underbara knirr, o nu är de lokaliserat till luckan som sagt...hälften borta på min men de finns mer o få bort hehe!

för övrigt har bilen börjat flexa nåt otroligt i karossen...känns som om den "styva" karossen blivit trött o gett upp
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
bylle skrev:Hm, du råkar inte ha tittat på min? ;)

Nej - skämt åsido. Har fått något knepigt gnekand ljud då jag kör över ojämnheter, vet inte riktigt vad det beror på för ljudet går inte att återskapa om man "gungar" bilen med dragkroken. Låter ungefär som om chassit vrider sig eller något.
Hehe, nej det var en Ma(r?)ple red metallic jag såg.. :lol:
Ottoman skrev:Vad gäller innertaket så finns det de som spruckit på nya V70II och XC70II.
Men nu var det utsidan jag såg... :shock:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Bothner
Konstiga ljud har jag några:
4000 mil ca. Förarstolen knakade i gångjärnen mellan rygg och sits. Det fixade meken med en spray.
8000 mil. Nu har sitsen börjat knaka under skinnet på höger lårplats!? Vad gör man med det?
Sedan ny. Om man har säkerhetsbältet på sig och sitter helt still utan radion på så knakar det i spalten där
bältet åker in i B-stolpen. Ett knak för varje andetag in resp ut! Knappast läge att smörja plasten med något,
eller?
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]