Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ravager
kez_style skrev:Laminerade sidorutor, blir bilen verkligen märkbart tystare? Någon som vet?

Jag kommer att ha främre sidorutor i WRG... är det laminerat?
Har det i min v50, och jo det är tystare! Dessutom känns det skönt att när man låser bilen kan ingen annan ta sig in i den :D
Användarvisningsbild
av kez_style
Ravager skrev:
kez_style skrev:Laminerade sidorutor, blir bilen verkligen märkbart tystare? Någon som vet?

Har det i min v50, och jo det är tystare! Dessutom känns det skönt att när man låser bilen kan ingen annan ta sig in i den :D
Tror du det är lika stor skillnad i S80 också? Svårt att komma in då är det väl även svårt att komma ut vid eventuell bilen hamnar i sjön :shock: vilken tanke ??:-/
av freeman
Vet inte om du redan har valt UV-reflekterande vindruta eller om du kan det.
Volvohandlaren ansåg iaf att jag skulle ha störe nytta av den istället för laminerade fönster.
Detta gällde en V70.
av Ravager
kez_style skrev:
Ravager skrev:

Tror du det är lika stor skillnad i S80 också? Svårt att komma in då är det väl även svårt att komma ut vid eventuell bilen hamnar i sjön :shock: vilken tanke ??:-/
Jo jag tror det blir skillnad för när man kör kommer faktiskt mycket ljud från sidorna och mycket av detta försvinner. Sen att du inte kommer ut gör du nog inte med vanliga rutor heller, nog enklare att bara vänta tills bilen är vattenfylld och sen öppna dörren. enkelt som en plätt ;)
Mina laminerade är WRG men om du bara beställer WRG så är jag osäker på ifall du får laminerat också.

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l&a[…]

V70 2.0F gnisslande ljud

Garanterat bussningarna, vid fukt så smö[…]

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]