Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Tjabba,

Diskutera med en vän häromdagen och vi kom ej fram till något bra svar. Så nu frågar jag "proffsen"!

Om jag beställer en Volvo V70 II med 18" från fabrik så går den juh mjukt och härligt.
Men skulle jag köpa 18" på eftermarknad av känt fabrikat, alltså inte nåt china-crap, så går juh inte bilen lika skönt och behagligt. Hur kommer det sig? Monteras något mer på bilen utav volvo själva? Har volvo värsta bästa toppen sjukt bra kvalitet i sina alufälgar?

Detta tycker jag dock gäller generellt och inte bara för volvo...

En annan fråga, har någon tips på snygga fälgar till just en V70 II 2,5T ?

//Lotez
Användarvisningsbild
av kez_style
LOTEZ skrev:Tjabba,

Diskutera med en vän häromdagen och vi kom ej fram till något bra svar. Så nu frågar jag "proffsen"!

Om jag beställer en Volvo V70 II med 18" från fabrik så går den juh mjukt och härligt.
Men skulle jag köpa 18" på eftermarknad av känt fabrikat, alltså inte nåt china-crap, så går juh inte bilen lika skönt och behagligt. Hur kommer det sig? Monteras något mer på bilen utav volvo själva? Har volvo värsta bästa toppen sjukt bra kvalitet i sina alufälgar?

Detta tycker jag dock gäller generellt och inte bara för volvo...

En annan fråga, har någon tips på snygga fälgar till just en V70 II 2,5T ?

//Lotez
Mycket kan bero på däckvalet och jag tror att volvo brukar väl anpassa något med styrningen med större hjul, tror dock att det inte bör påverka komforten.. kanske?
Användarvisningsbild
av Variosboy
vi gjorde en liten test jag å en polare, han hade BBS 19" 8,5" breda, och jag hade 19" AZA-fälgar, vilka jag inte anser som kina-crapp, men hur som helst, hans fälgar var så otroligt mycket lättare än mina, och det innebär att den fjädrande vikten på hans bil blir mycket mindre och därför mindre stötig i gången!
av freeman
Har du sett R-design paketet till V70?

Ska själv beställa en i början av nästa vecka. Blir en röd 2.5T automat för våran del.

Bild

Bild
av JK24T
Jag kör med 18" 245/40-18" P-Zero Volvo orginal på Venator, tunga som bly och det är stötigt och spårigt.
Har 17" 225/50-17" Nokian friktion på vintern och det känns betydligt behagligare.
Större än 17" är bara styling, du vinner ingen väghållning, den blir stötigare (såpass så frugan undrar), blir betydligt mer spårkänslig, bränsleförbrukningen ökar och för att inte tala om gummiförbrukningen.
Jag upplever att min bil uppför sig bättre och behagligare med 17".
Har för mig att Venator 18" med 245/45-18" väger 14,1 kg..... känns som blyklumpar när man ska montera.
av LOTEZ
Dom var feta!! Såna blir det!!

Rdesignen alltså... Ångrar att jag ej beställde en bil och då med Rdesign.... Men fick FÖR bra pris på denna så är nöjd iaf...

//Lotez
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har dessa på "andrabilen"

Gillar dem skarp då den är äkta 3-split med den polerade yttre fälgbanan är av rostfritt stål och inte kan oxidera eller liknande.

BildBild

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&[…]

Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är s[…]

Tack för input, Cotag – väldigt v&[…]