Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kroken
Japp, det ska vara så, det är en utav Volvos "olagliga" features. Fast, vad jag förstår, så har även BMV och Mercedes samma lilla finess som är alldeles utmärkt att ha på Autobahn. Det finns en annan tråd om detta där frågan tas upp utifrån det faktum att detta egentligen är olagligt i Sverige men att det ändå finns på de nya Polisbilarna som Volvo levererat.
Så det är bara till att stänga av manuellt och hoppas på att ingen polis var i närheten...
Användarvisningsbild
av Brainy
Hmm, nu har jag inte testat detta själv men om jag förstått rätt så börjar den bara blinka om du bromsar hårt och stannar, under själva inbromsningen så är det bara bromsljusen som blinkar och dessa släcks ju så fort du släpper pedalen.

Rimligtvis så borde ju varningsblinkersen släckas när du kör iväg igen men behöver man stänga av dem manuellt så är det väl inte hela världen, inte direkt varje dag som jag grisnitar ner till noll.

mvh
Anders
av Sevak
Brainded skrev:Hmm, nu har jag inte testat detta själv men om jag förstått rätt så börjar den bara blinka om du bromsar hårt och stannar, under själva inbromsningen så är det bara bromsljusen som blinkar och dessa släcks ju så fort du släpper pedalen.

Rimligtvis så borde ju varningsblinkersen släckas när du kör iväg igen men behöver man stänga av dem manuellt så är det väl inte hela världen, inte direkt varje dag som jag grisnitar ner till noll.

mvh
Anders
Nej du behöver ej stanna bara bromsa hårt jag körde typ i 130 o bromsa ner till 40.
av Frodda
hade äran idag att köra V70 på knutstorp.
Och det är korrekt som många skriver vid hård inbromsning så börjar varningsblinker att lysa.
Det återställer sig själv så fort du börjar köra dock (förutsatt du nitat ner till 0)
Hur vidare det bara blinkar till om man inte tvärnitar vågar jag inte svara på.
Men man behöver åtminstone inte återställa varningsblinker om du har tvärnitat ner till noll o sen kör iväg igen.

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

För den som är intresserad. Jag gjorde k[…]