- lör 12 jan 2008, 19:55
Igår var det äntligen dags att köra iväg med en efterlängtad XC70 3.2 (summum). Mina intryck hittills: massiv (på ett positivt sätt), läcker både ut- och invändigt (jag valde kombinationen oyster grå med med moccabrun läder/sandstone beige interiör, 16" cecina vinterdäck, 17" sargas till sommaren), mycket bekväm på alla sätt även i lite högre fart/ojämnare underlag, lite klumpig på parkeringsplatserna (inte helt oväntat). Jag har varken särskilt mycket att jämföra med (andra bilar alltså) eller någon lång historia som bilägare, därav en antagligen ganska intetsägande analys.
Denna bil har tilltalat mig ända sedan jag såg första bilderna, jag njöt av provkörningen, och när en kalkyl visade att det faktiskt skulle gå runt med ekonomin var saken klar. Men visst är det konstigt, att nu när man äntligen har den, så tänker man på de tillval man valde bort? :)
Denna bil har tilltalat mig ända sedan jag såg första bilderna, jag njöt av provkörningen, och när en kalkyl visade att det faktiskt skulle gå runt med ekonomin var saken klar. Men visst är det konstigt, att nu när man äntligen har den, så tänker man på de tillval man valde bort? :)