Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frgusto
V70 II
Måhända att jag är snål, men funderar på att nöja mej med standardpaketet... :roll:
I standard ingår en klimatanläggning ETC. Nån som vet vad som är skillnaden mot ECC som ingår i Kinetic?
Senast redigerad av 1 frgusto, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av tjotto
ECC justerar värmen så kupen får inställd temp. ETC där ställer man in värmen på luften som strömmar ur munstyckena.
Hoppas jag har rätt men jag tror det...
av marcbe
ETC och ECC har samma prestanda vad gäller kyla (AC) och värme, men du får ratta mer själv (manuellt) för att få klimatet som du vill ha det.

I ETC ställer du in önskad temp (endast 1 zon, dvs samma temp för hö och vä sida i bil), sen får du ställa in luftdistributionen manuellt. (t ex om du vill ha luften till defrosterfunktion, eller ur panelmunstycken, eller till golv, eller valfri blandning mellan dessa)

ECC:n har ju två tempzoner (vä och hö), samt dessutom autofunktion på luftdistributionen.
av frgusto
Tack för era svar!
Jag fick även svar från Volvo tillslut:
ETC d v s elktronisk temperaturkontroll saknar automatiken kring fördelning och fläkthastighet utan håller enbart den fastlagda temperaturen. ECC klarar alla tre sakerna
av Moody
Visst är den ngt billigare men har en känsla av att en sådan bil (utan ECC, farthållare, rattknappar etc.) kommer vara lite halvljummen ute på beg.marknaden sen

Någon som har bild på hur mittkonsolen ser ut med ETC?
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]