Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Noterade idag att höger bakdörr gick att öppna trots att bilen var låst. När man trycker på nyckeln så åker låspiggen ner en bit men sen åker den tillbaka upp lite och det går att öppna dörren (men larmet går)

Eftersom det rör på sig så tänkte jag att det kanske inte är motorn, men det kanske kan vara det ändå? Funderade på om något av kugghjulen gått sönder. Kabelbrott borde det ju inte vara eftersom det är konsekvent.

Har inte tagit isär något än, tänkte höra om någon har någon mer kvalificerad gissning.

XC70 2008.
Felande låskista, vanligt problem på dessa bilar och då blir det som du beskriver. Bara att byta och det finns bra guider på forumet om du söker på typ byte låskista.
Absolut, att det är låskistan är jag med på, men jag har för mig att man kan byta ut den stora motorn i den istället för hela kalaset om det är den som är problemet i det här fallet, men det kanske inte finns så mycket ekonomi i det.

Tog mig an samma arbete på min S60 (där det dock inte gick att öppna och byta motorn visade det sig i efterhand..) och det var väl inte det roligaste jag gjort i mitt liv, men görbart.

Beställt en XC60 i Juni med uppskattad levera[…]

Du är välkommen till Malmö 😀

Hej, Nu skall man på sommar semester och […]

EX30 bluetoth

Jag har kört Volvo i 50 år och kör[…]