Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare! Köpte en v70 flexifuel från 2010 för ett par veckor sedan, bilen har gått strax över 29k mil och nu på senaste dagarna så har den börjat rycka okontrollerat, pluggade lös kontakterna vid spridarna och såg att 2 utav 4 var lite blöt av olja, tänker att jag ska göra ren allihopa, sen passar jag även på att byta tändstift när jag ändå rotar lite. Har även slagit i lite rengöring för spridare i hopp om att något satt igen.

Men om jag känner mig själv och mitt vanliga oflyt så lär ju detta inte lösa mitt problem, så när jag ändå ska ut och greja så passar jag på att fråga er kunnigare i forumet om ni har några andra misstankar? Skall också tilläggas att det tyckte så förbannat att dstc började lysa att DSTC serv. Erfordras.

Fridens liljor! Hoppas ni kan slå ihop era kloka huvuden och hjälpa denna arga trötta småbarnspappan. :-/
dundergunnar skrev: Igår, 12:20 Tjenare! Köpte en v70 flexifuel från 2010 för ett par veckor sedan, bilen har gått strax över 29k mil och nu på senaste dagarna så har den börjat rycka okontrollerat, pluggade lös kontakterna vid spridarna och såg att 2 utav 4 var lite blöt av olja, tänker att jag ska göra ren allihopa, sen passar jag även på att byta tändstift när jag ändå rotar lite. Har även slagit i lite rengöring för spridare i hopp om att något satt igen.

Men om jag känner mig själv och mitt vanliga oflyt så lär ju detta inte lösa mitt problem, så när jag ändå ska ut och greja så passar jag på att fråga er kunnigare i forumet om ni har några andra misstankar? Skall också tilläggas att det tyckte så förbannat att dstc började lysa att DSTC serv. Erfordras.

Fridens liljor! Hoppas ni kan slå ihop era kloka huvuden och hjälpa denna arga trötta småbarnspappan. :-/
här har vi en liten tråd eller flera trådar just på denna motor: viewtopic.php?t=154097 där finns det lite vad du kan "kolla" samt undersöka.
Regn på keramiskt sprayeax

Även om effekten som spraylackskydd ger ä[…]

Blöddrande Motor

Hejsan! Körde nyligen min husvagn för l[…]

Svarar mig själv efter lite googlande…[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur på[…]