- sön 16 mar 2025, 22:26
#1604502
Hejsan!
Jag har ett väldigt annorlunda problem med min XC70 D5 -13 (-14 modell utrustning), som har gått 25xxx mil. Jag köpte bilen för drygt 2 år sedan och då fick jag ett problem med att jag hade ingen värme och att den varnade för låg kylarvätska men när jag öppnade behållaren så kom de tillbaka. Den var inne då på Volvo verkstaden och då visade sig vara en slang som var lite böjd.
Men efter de så kom de tillbaka kanske var 70e mil. Men då behövde jag bara öppna kylarvätske behållaren så gick de 70 mil till. Men för drygt ett halv år sedan så var bilen inne på service och vanlig oljebyte. Efter de får jag nu hela tiden att kylarväskan är låg. Den är låg i behållaren men direkt när jag öppnar den så kommer de tillbaka, men ibland hör man att den slurkar i sig vätskan och då behöver jag fylla på (kanske 1-2 gånger i måndagen och inte hela behållaren). Men oljan ser bra ut och inget under bilen. Men kör jag på motorväg så kan den ibland komma upp över MIN sträcket så den inte varnar, men då kan jag inte få någon värme i bilen. Men direkt när jag saktar ner så får upp varningen igen och då kommer värmen.
Är det något som har någon idé?? Pratade lite grann med Volvo och de kunde handla om hål i blocket eller dålig topplockspackning.
Men det är
Jag har ett väldigt annorlunda problem med min XC70 D5 -13 (-14 modell utrustning), som har gått 25xxx mil. Jag köpte bilen för drygt 2 år sedan och då fick jag ett problem med att jag hade ingen värme och att den varnade för låg kylarvätska men när jag öppnade behållaren så kom de tillbaka. Den var inne då på Volvo verkstaden och då visade sig vara en slang som var lite böjd.
Men efter de så kom de tillbaka kanske var 70e mil. Men då behövde jag bara öppna kylarvätske behållaren så gick de 70 mil till. Men för drygt ett halv år sedan så var bilen inne på service och vanlig oljebyte. Efter de får jag nu hela tiden att kylarväskan är låg. Den är låg i behållaren men direkt när jag öppnar den så kommer de tillbaka, men ibland hör man att den slurkar i sig vätskan och då behöver jag fylla på (kanske 1-2 gånger i måndagen och inte hela behållaren). Men oljan ser bra ut och inget under bilen. Men kör jag på motorväg så kan den ibland komma upp över MIN sträcket så den inte varnar, men då kan jag inte få någon värme i bilen. Men direkt när jag saktar ner så får upp varningen igen och då kommer värmen.
Är det något som har någon idé?? Pratade lite grann med Volvo och de kunde handla om hål i blocket eller dålig topplockspackning.
Men det är