Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Efter att ha försökt få igång bilen i flera veckor utan framgång vänder jag mig hit och hoppas att någon kan hjälpa.

Problemet är att bilen inte vill starta, motorn går ej runt utan så fort man sätter i nyckeln kommer det upp "startspärr nytt startförsök" vid det här laget har jag provat det mesta jag kan tänka mig. Får b.la upp felkoder om att cem, tcm, bcm osv ej får kontakt med ecm( felkod u010000) så provade lämna in ecm på felsökning men inga fel hittades. Har mätt upp CAN och där får jag 60ohm och 2,35V. Motor sensorerna får 5V. I displayen står det att b.la dstc, kylarsystemet samt växellådan behöver service. Går inte heller att växla ut ur Park. I Vida är Ecm grå och står svarar ej men i Vdash kommer ecm upp som grön men kan ej klicka in och se värden. Har även provat med nytt batteri samt andra nyckeln utan framgång. Vet ej vad mer man kan göra vid det här laget

Timer wrap-around är ett känt begrepp bl[…]

Kan bromsoken glida fritt på glidpinnar och […]

OM RYSSEN KOMMER

+20 miljoner svalt ihjäl i Sovjet/Ryssland[…]

Tack! Utförde jobbet igår, tog loss in[…]