Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pepzi
Köpte nya fjäderben i juni förra året och trodde allt blev rätt, jag har en 2.5ft -09 och kollade inte mer än att vparts hade två modeller där ena passade alla flexifuel enligt beskrivningen. Den andra passade 2.5T dieslar med mera. Bytte själv.

Ska göra hjulinställning så jag snackade med en polare som har verkstad. Han kollade och sa att jag kör på fel fjädrar, skulle ha kod 7705 istället för 7701 som nu. Vparts har också bekräftat detta.

Enligt honom blir camber eventuellt helt felaktig osv.

Måste jag verkligen kosta på två nya fjädrar eller kan jag köra ändå? Farsan som kört rally och folkrace (senast sent 90-tal) tror inte det gör något.
Användarvisningsbild
av Erik Å
pepzi skrev: fre 11 apr 2025, 19:42 ..Enligt honom blir camber eventuellt helt felaktig osv.
Det ser du med blotta ögat isåfall, står framhjulen till synes vinkelrätt mot marken så är du inom tolerans.
Är inte framänden uppenbart högre eller lägre än bakändan så har du nog inget större problem :-)

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]