Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ulfs skrev:Om du förtydligar en del i texten så kanske fler förstår den? jag tex.
Peta bort täckbrickan över axeln till bakrutetorkaren. Då tänker du utvändigt?
Peta på låspinnen från baksidan. Vilken låspinne? och med vad petar du?
Koppla en sladd till axeltappen. På vindrutetorkaren?
Utvändigt ja, det finns ingen torkare där inne och axeln inne i luckan är inte åtkomlig.
Låspinnen på baksidan av täckbrickan har en hake, så man får peta in den lite när brickan ska ut. Annars kan haken gå av. Ta en liten mejsel eller något som du råkar ha tillgängligt.
Axeltappen på bakrutetorkaren. Den som nu är åtkomlig när täckbrickan är demonterad. Vindrutetorkaren har inte med bakluckan att göra.
av THedman
Jag har just fixat detta på min xc70 2014.
Det började med att baklysena bara blinkade så fort man tryckte på knappen till luckan. Jag plockade först bort lyset i taket, skruvade loss 8 mm skruven bakom lampan. Sen kan man rycka ner plasten, efter det så klippte jag svartorange kabel och skarvade ihop. Sedan funkade det bra.
av RAXREX
Jag råkade ut för detta också nu när det blev minusgrader. Kunde inte öppna bakluckan förrän det kom en helg med plusgrader. Fick också sporadiska aviseringar om öppen baklucka under färd.

Jag anslöt en ny jordkabel med kabelskoförgrening från jordpunkten på bakrutans värmeslinga. Sen upp längs luckan och via genomföringen (blev en del svordomar där) in under taket och med en kabelsko i skruven som fäster taket i karossen. Har fungerat felfritt sedan dess!
av sarne
V70-2014. Samma problem som beskrivs av andra.
Jag följde instruktionerna från den ryska filmen och den lösningen fungerade utmärkt.
Jordning via axeln på vindrutetorkaren(?) fattade jag inte hur den skulle genomföras så den prövade jag inte även om den sades vara enklare att utföra.
Således; den ryska lösningen var mer begriplig för min del.

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]