Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dempa13
Hej,

Jag försöker hitta var kablen från bagageluckan tar vägen. Jag ser den inte om jag kikar under hatthyllan och såg den inte under sätet heller. Hittar ingenting när jag känner i hålet det större hålet bredvid genomföringen heller.

Jag ska byta ut hela kablaget eller laga det. Misstänker att det är det som strular då bagageluckan sporadiskt slutat fungera. Verkar inte vara låskistan eller microswitchen varpå jag nu ger mig på kablarna.

Tycker det har börjat fungera igen när man varit på gummihöljet med genomföring från bagageluckan till karossen och slutat fungerat igen när jag öppnat bagageluckan fullt.

Hittat en tidigare tråd där man lyckats koppla ur denna utan att ta bort hatthyllan bara undrar om någon vet exakt var kopplingen sitter innan jag demonterar hela bilen, och skapar en ny tråd hur man sätter tillbaka allt 😅
IMG_4498.jpeg
IMG_4498.jpeg (1.11 MiB) Visad 395 gånger
av m2c
Inte det du frågar, men för mig så var det dålig kontakt i jordstiftet på kontakten. Testa spraya lite 5-56 i kontakten. Funkar det några dagar så testa skarva förbi jordkabeln på sidan om kontakten. Funkat flera år för mig så.

@klacken, @vjohnj : Tack båda! Drog ett var[…]

låg tomgång v70 04a

Sitter det inte tomgångsmotor/ventil på[…]

Fällbart framsäte?

Det går inte på min XC90 från […]

Tack som tusan för alla bra svar! Men tyv&[…]