- tor 20 dec 2007, 00:51
#159219
Nu är en XC70 uttagen. En vit D5 Summum med automat och Espresso brunt läder. Övrigt:
- Herrgårdsvagnspkt.
- Four-C
- Tidur tillsatsvärmaren
- high performance ljud
- RTI
- mittarmstöd m mugghållare
- bärkassehållare
Första intrycken är(efter 18 mil i Stockholm och Arlanda t.o.r):
- Snygg. Jag är nöjd med den vita färger och inredningen.
- Tillsatsvärmen med tidur har redan gjort nytta två gånger(hämtade den 17.00). Denna funktion tror jag är svår att klara sig utan om man väl provat.
- Four-C verkar klart bra. Nu har jag läst i tidningar att redan sport gör "vanliga" V70 på gränsen till för hård. När jag provade advanced var den inte alls för hård. Nu kommer jag ju från en BMW 330i med sportchassi så jag är ju van vid en viss fasthet/stötighet. Komfortläget var mjukare, såklart. Men här krävs mycket mer körning för att utröna om det är värt pengarna.
- Styrningen verkar klart bättre än gamla V70, dock inte BMW precision.
- Ljudnivån är bra men visst kombiljud finns.
- Motorn verkar också väldigt bra men självklart har jag knappt provat den ännu. Imponerad av ljudet inifrån.
- Växellådan har inga ryck eller konstigheter för sig. Den växlar dock ned långsammare än vad jag vill. Nu kan ju det bero på att jag inte stampar på gasen och då tänker den att den har viss tid på sig. Men det blir ett för långt mellanläge när den växlar ned. Men det viktiga är att jag inte märkt något av ryckigheten som kritiserats här.
- Navigationen verkar lite omständig och med kartbilder jag inte är van vid. Däremot är kontrollen bakom ratten fullständigt suverän. Trafikinformationen gjorde mig dock smått galen. Vet inte hur många förslag på ny väg jag fick till och från Arlanda.
- Till sist det jag inte gillar! Placeringen av p-bromsen. Fullständigt galen placering. Skall man ha elektronisk p-broms borde den sitta lättåtkomlig, typ vid växelspaken.
- och vart skall jag placera mobiltelefonen?
- dessutom är stolarna kanske något korta
Ja, detta är de första intrycken. Kanske ska jag säga att den dragit 0,75l dessa 18 mil. Det är väl inte så tokigt även om jag kört den som den oskuld den ännu är.
- Herrgårdsvagnspkt.
- Four-C
- Tidur tillsatsvärmaren
- high performance ljud
- RTI
- mittarmstöd m mugghållare
- bärkassehållare
Första intrycken är(efter 18 mil i Stockholm och Arlanda t.o.r):
- Snygg. Jag är nöjd med den vita färger och inredningen.
- Tillsatsvärmen med tidur har redan gjort nytta två gånger(hämtade den 17.00). Denna funktion tror jag är svår att klara sig utan om man väl provat.
- Four-C verkar klart bra. Nu har jag läst i tidningar att redan sport gör "vanliga" V70 på gränsen till för hård. När jag provade advanced var den inte alls för hård. Nu kommer jag ju från en BMW 330i med sportchassi så jag är ju van vid en viss fasthet/stötighet. Komfortläget var mjukare, såklart. Men här krävs mycket mer körning för att utröna om det är värt pengarna.
- Styrningen verkar klart bättre än gamla V70, dock inte BMW precision.
- Ljudnivån är bra men visst kombiljud finns.
- Motorn verkar också väldigt bra men självklart har jag knappt provat den ännu. Imponerad av ljudet inifrån.
- Växellådan har inga ryck eller konstigheter för sig. Den växlar dock ned långsammare än vad jag vill. Nu kan ju det bero på att jag inte stampar på gasen och då tänker den att den har viss tid på sig. Men det blir ett för långt mellanläge när den växlar ned. Men det viktiga är att jag inte märkt något av ryckigheten som kritiserats här.
- Navigationen verkar lite omständig och med kartbilder jag inte är van vid. Däremot är kontrollen bakom ratten fullständigt suverän. Trafikinformationen gjorde mig dock smått galen. Vet inte hur många förslag på ny väg jag fick till och från Arlanda.
- Till sist det jag inte gillar! Placeringen av p-bromsen. Fullständigt galen placering. Skall man ha elektronisk p-broms borde den sitta lättåtkomlig, typ vid växelspaken.
- och vart skall jag placera mobiltelefonen?
- dessutom är stolarna kanske något korta
Ja, detta är de första intrycken. Kanske ska jag säga att den dragit 0,75l dessa 18 mil. Det är väl inte så tokigt även om jag kört den som den oskuld den ännu är.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,