Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pachipachihand
Funderar på vilket panelinlägg jag ska beställa till min nya V70II. Är det tillräckligt snyggt med standard "cross brushed" aluminum?
Tycker Modern wood verkar ser väldigt stiligt ut och inte lika blankt och billigt som classic wood ser ut att göra. Dessa kostar 1500 kr .Dark Fine är ochså ett kostnadsfritt alternativ,någon som sett hur det ser ut?
Har quartz grå klädsel och mörk instrumentpanel och ratt kan jag ochså nämna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Valnötspanel, valnöt på växelspaken och träratt. Det tycker jag är snyggast!
av ljungström
Är själv träpanelsfantast men valnöten (har iofs bara sett den på bilder) ser väldigt blank och plastig ut.

Jag skulle valt Modern Wood. Metallpanelerna får lätt små märken/bucklor och är väldigt kalla vintertid.
Användarvisningsbild
av tjotto
Valde själv modern wood och tycker att den tillför en genuin träkänsla på ett nytt sätt. Synd att det inte finns en passande träratt. Största nackdelen med alu är att den kan ge en rejäl reflex när solen faller in...
Användarvisningsbild
av Bothner
Observera att sista bilden visar mittkonsoll i executiveutförande! det enda som blir i trä är den del som ligger runt växelspakskullissen.
av bilgalen
Finns det någon bra sida på nätet där man kan se bilder på ALLA panel- och klädselalternativ för Volvo? På bygg bil på Volvocars.se ser man ju bara små bilder som inte säger så mycket.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
bilgalen skrev:Finns det någon bra sida på nätet där man kan se bilder på ALLA panel- och klädselalternativ för Volvo? På bygg bil på Volvocars.se ser man ju bara små bilder som inte säger så mycket.
Här kan du se olika klädslar men du kan inte välja interiörpanel.

http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V ... efault.htm

/Kalle
av Goldbeach
Jag hade aluminium i min förra bil (V50), det var rätt snyggt men blev kallt på vintern och fick dessutom någon liten buckla.

Nu har jag S80, och valde mellan Modern Wood och valnöt. Efter att ha kollat runt i olika bilar insåg jag att Modern Wood är klart snyggare - valnöten känns plastig, orsakar möjligen en del solblänk, och ger möjligen fingeravtryck. Så jag valde Modern Wood, och måste säga att jag är grymt nöjd! (Jag har ljust skinn i övrigt)

Men, smaken är ju som baken...
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]