Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mjuk
Hej.
För runt ett halvår sedan så låste sig bakluckan på min V70, hade även de klassiska jordfelen där bakrutetorkaren gick långsamt och massa konstiga felmeddelanden på displayen.
Öppnade luckan inifrån med en skruvmejsel och och hade tänkt ge mig på att låta jordkabeln gå utanför kontaktdonet. Plockade loss innertaket, men då jag var lite osäker på hur jag skulle göra så avvaktade jag.
Stängde luckan då det var så lätt att nödöppna den, men då gick den att öppna och fungerade i flera månader utan problem.
Nu har jag dock fått problem med att den är svåröppnad. Får trycka flertal gånger innan man hör att det klickar till. Har däremot inga av de andra problemen såsom vindrutetorkare m.m.
Kan det fortfarande vara jordfel, eller är det mer troligt att det är i handtaget det sitter? Har inte någon mer gång, än den första, haft några andra konstiga problem relaterat till bakluckan.
Vad tror ni? Någon annan som bara haft problem med svåröppnad lucka som löst det via ny jordkabel?
Mvh Magnus.
av THedman
Ta ner lyset i skuffen, och ta ned plastpanelen i taket. Du kommer se en kontakt där, klipp svart/orange kabeln och skarva ihop dom. Enklast att börja där, tar 15 min.

Troligtvis gått varmt i kontaktstycket till […]

Du behöver inte ta bort egrkylaren för a[…]

Volvo V70 2008 2.0 F

Kommer låta som en moped med trasig ljudd&au[…]

Liten statusuppdatering! Vi har nu testat/bytt f&[…]