Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norenfalk
Hej alla!

Generatorn är inne på sista versen och jag kände inte för att köpa en original Bosch eller begagnad som gått 30k mil.

Jag köpte en eftermarknads som matchar mot original nummer. Men nu till min fundering, bör jag göra något/programera om att man byter generator eftersom det är eftermarknads.

Många tycker säkert att det är en dum fråga, men inte jag då Volvo älskar att krångla till det :-D

Tack på förhand.
av UnleashFusion
Norenfalk skrev: lör 30 nov 2024, 21:57 Hej alla!

Generatorn är inne på sista versen och jag kände inte för att köpa en original Bosch eller begagnad som gått 30k mil.

Jag köpte en eftermarknads som matchar mot original nummer. Men nu till min fundering, bör jag göra något/programera om att man byter generator eftersom det är eftermarknads.

Många tycker säkert att det är en dum fråga, men inte jag då Volvo älskar att krångla till det :-D

Tack på förhand.
Om det är samma siffror och inte "större" så behövs ingen programmering. byter du till andra värden finns det chans att det inte fungerar.
av Norenfalk
Nu var generatorn bytt och ljudet försvann. Blev lite less när jag skulle plocka bort remmen. Senaste bytet av rem utfördes på auktoriserad verkstad. Så ser man spännaren så här. In till återförsäljaren och fick pynta 1800kr för en del dom pajat.

Men men! Nu är det tyst och skönt att köra bilen.
Bilagor
IMG_8090.jpeg
IMG_8090.jpeg (2.58 MiB) Visad 1716 gånger
Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]

Ibland går det, oftast inte. Finns ju flera […]

Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]