Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gutten23
PalleH skrev: mån 21 okt 2024, 19:06 👍Känns som det är rätt mycket man får riva ner om man måste byta hela vevhusmodulen.
Inget överdrivet. Ta bort common rail och spridarna först. Efter det är det bara att börja skruva. Jag kan ge dig instruktioner från VIDA när jag har tillgång till datorn.
Användarvisningsbild
av PalleH
Gutten23 skrev:
PalleH skrev: mån 21 okt 2024, 19:06 👍Känns som det är rätt mycket man får riva ner om man måste byta hela vevhusmodulen.
Inget överdrivet. Ta bort common rail och spridarna först. Efter det är det bara att börja skruva. Jag kan ge dig instruktioner från VIDA när jag har tillgång till datorn.
Frågan är ju också hur man vet om det är lönt att byta den, gjorde det något som helst nytta för dig att byta den?
Ditt membran var det inget fel på heller?, jag funderar på att prova någon av alla karbon rengöringsmedel metoder som finns på Youthybe.
av Gutten23
Det gjorde tyvärr ingen skillnad alls. Det läckte lite från packningen, men det var inget fel på vevhusventilationen.
Bilagor
valve.PNG
valve.PNG (156.52 KiB) Visad 803 gånger
valve2.PNG
valve2.PNG (371.86 KiB) Visad 803 gånger
valve3.PNG
valve3.PNG (210.06 KiB) Visad 803 gånger
Senast redigerad av 1 Gutten23, redigerad totalt 0 gånger.
av Gutten23
@PalleH, Tack så mycket! Jag har funderat på det ett tag nu och hoppas att bytet går bra. Jag önskar dig lycka till och hoppas att allt löser sig. Jag laddade även upp några bilder i det förra inlägget från VIDA
Användarvisningsbild
av PalleH
Gutten23 skrev: ons 23 okt 2024, 21:46 @PalleH, Tack så mycket! Jag har funderat på det ett tag nu och hoppas att bytet går bra. Jag önskar dig lycka till och hoppas att allt löser sig. Jag laddade även upp några bilder i det förra inlägget från VIDA
👍 :-)

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du[…]

Kan inte lägga i växel V70

Tjena, jag hade hoppats på lite vägledn[…]

760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]