Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnDrive
Volvo v70 1.6 d 2011
Hej bytte kamrem enligt instuktioner i vida
Finns inget i instruktionerna om drevet till diesel pumpen inget om att det ska märkas elller fixeras
verkar finnas på andra modeller ett öra som ska passa med en fast punkt i blocket men det finns inte på min
Någon som vet hur det ska stå
råkade flytta det av misstag
T
av Lelleprinter
Om man kikar i Haynes GDS-handbok så fixerar du drevet till bränslepumpens med en 5mm borr genom drevets yttre hål till bränslepumpens fästbygel.
av kvillebäck
Med den motorn i V50 behöver inte pumpen tajmas. Dieselpumpen är en vanlig tryckstegringspump. ETT rör ut från pumpen till spridarna. Finns inte en chans att det på något sätt kan skicka en tryckstöt i rätt spridare under de förutsättningarna. Misstänker att du har samma pump när den motorn sitter i din bil, Har du snurrat mycket på drevet kan det underlätta att lufta innan du startar men inte nödvändigt.
av Lelleprinter
Ser att Kvillebäck har annan information.

Jag refererade till Haynes GDS-handbok för Volvo V70 Diesel Juni 2007 till 2012
Under rubriken "Motorenhet/inställningshål" 1.6-liters motorn.
"Vid återmontering av kamremmen ska du sätta in Volvo-verktyget genom hålet i bränslepumpsdrevet och in i motsvarande hål i bränslepumpens fästbygel.
använd en bult eller borr på 5mm om du inte har tillgång till detta verktyg"
Inställningshål bränslepumpsdrev.png
Inställningshål bränslepumpsdrev.png (157.7 KiB) Visad 2513 gånger
I praktiken skall det se ut som bilden nedan.
Bränslepumpsdrev.png
Bränslepumpsdrev.png (243.54 KiB) Visad 2513 gånger

Har du anpassad equalizer i telefonen? Streamar du[…]

Kan inte lägga i växel V70

Tjena, jag hade hoppats på lite vägledn[…]

760 tändningslås?

Ja de är automat, så ta bort inredning […]

230fk går snålt

Mina spridare verkar vara äkta enligt bilder […]