- sön 24 nov 2024, 19:49
Hej,
Köpte s80 2014 D3 för snart 2 mån sen och har lite problem med VOC ”Volvo On Call” och batteri. VOC funkade bra från början men lilla batteriet som sitter i handsfacket som går till VOC gav upp och har bytt den. Eftersom jag inte kunde få tid på verkstad på 1 månad allt var fullbokat, så nu står det i appen att bilen är i Offline läge. Offline läge kom upp när batteriet började göra sista andetag.![Bild]()
Det kom upp meddelande i displayen också om låg batterispänning Strömsparläge. Jag bytte huvudbatteri alltså den stora och meddelandet kommer upp fortfarande.
1. Så min fråga gällande VOC. Vet någon vad skall man göra för att få igång appen att fungera normalt?
2. Batteri- antar att jag måste byta även den lilla batteriet ”stödbatteri” för att det ska försvinna.
3. Kan det vara så att batterier påverkar VOC och efter jag bytt de så kan det börja fungera igen som vanligt?
Har ringt VOC support och de gav några förslag men inget fungerade. Ringde Volvos verkstad och de sa att de inte kan hjälpa till så mycket utan måste ta in bilen på felsökning, men jag vill helst slippa köra in bilen då felsökning kostar 2000kr + det som skall bytas och bilen är ändå 10 år gammal så känner inte för att göra detta ifall jag kan fixa det själv.
Tacksam för hjälp!!
Köpte s80 2014 D3 för snart 2 mån sen och har lite problem med VOC ”Volvo On Call” och batteri. VOC funkade bra från början men lilla batteriet som sitter i handsfacket som går till VOC gav upp och har bytt den. Eftersom jag inte kunde få tid på verkstad på 1 månad allt var fullbokat, så nu står det i appen att bilen är i Offline läge. Offline läge kom upp när batteriet började göra sista andetag.
Det kom upp meddelande i displayen också om låg batterispänning Strömsparläge. Jag bytte huvudbatteri alltså den stora och meddelandet kommer upp fortfarande.
1. Så min fråga gällande VOC. Vet någon vad skall man göra för att få igång appen att fungera normalt?
2. Batteri- antar att jag måste byta även den lilla batteriet ”stödbatteri” för att det ska försvinna.
3. Kan det vara så att batterier påverkar VOC och efter jag bytt de så kan det börja fungera igen som vanligt?
Har ringt VOC support och de gav några förslag men inget fungerade. Ringde Volvos verkstad och de sa att de inte kan hjälpa till så mycket utan måste ta in bilen på felsökning, men jag vill helst slippa köra in bilen då felsökning kostar 2000kr + det som skall bytas och bilen är ändå 10 år gammal så känner inte för att göra detta ifall jag kan fixa det själv.
Tacksam för hjälp!!