- ons 13 nov 2024, 20:09
kusen skrev:SOrry för sent svar! Ja, det var laddluftslangen som var boven i mitt fall! Lite klurig att byta, men kommer man in under bilen är det ganska lätt. Har gjort det två gånger nu på ett par år, och första gången gjorde jag det ovanifrån, och det var förjävligt! :DKennyBoffa skrev: ↑ons 19 okt 2022, 18:55 @kvillebäck,Hejsan!
Ja, absolut. Dock har jag fortfarande grundproblemet med svart rök etc och du verkar ju ha koll på dessa modeller. Har ju hittat en spricka i laddluftslangen som går från intercooler. Blev mycket bättre med lite silvertejp, men ska ju såklart byta slangen så det blir 100 %.
Men är lite osäker på vilken det är jag ska köpa. Men denna variant med det orginalnumret bör det väl vara? Har motorkod 4164T : https://www.amazon.se/Laddningsluftssla ... C76&sr=8-1
- Räcker det om jag kommer under bilen eller är det meckigare än så? Måste fronten av eller så? Kan ju såklart lossa övre delen av slangen (där den har spruckit), men når inte ner uppifrån för att komma åt där nere.
Löste du det med svartröken? Blev det bra när du bytte laddluftslangen? Jag har precis det fenomenet med svartrök. Får dock felkod P1102 02 Sensor Heating Cirk.,Bank1-Sensor1 Short to B+
Trodde att det var värmekretsen i lambdan som gett sig, men det finns ju ingen lambda på dessa motorer tydligen.
/Göran