Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av suecoloco
I min V70 2016 löser säkring nr 1 ut (Under handsfacket) typ varannan månad. Det är en 40 A-säkring av japantyp. Det står i så här i manual: "Primärsäkring för audiostyrenhet*; Primärsäkring för säkringar 16–20: Infotainment"

Säkringar 16-20 enligt manual.

16 Infotainmentstyrenhet eller Bildskärm 5A
17 Audiostyrenhet (förstärkare)*; TV*; Digitalradio* 10A
18 Audiostyrenhet eller Styrenhet Sensus 15A
19 Telematik*; Bluetooth* 5A
20 -

Någon som har varit med om liknande problem?
Eller som vet var man kan få tag på kopplingsschema för just denna säkring?

Tacksam för hjälp!
av Jannerdal
Har samma problem med min xc70 2016. Säkringen går varannan månad och så har det hållit på de senaste två åren. Fullständigt ologiskt att huvudsäkringen går och inga undersäkringar? kan ej se att det skulle vara kortslutning som orsakar dessa intermittenta avbrott. Kanske utmattning, men då borde verkstan ha sett det. Ingen hjälp tyvärr, men vi är åtminstone två med problemet.
av Jannerdal
Har hittat en troligt lösning på problemet med med att huvudsäkringen för infotainment går regelbundet. Jag upptäckte efter många om och men, att när passagerarsitsen drogs fram eller bakåt så gick säkringen; även om bilen inte var aktiverad. Under passagerarsitsen sitter nämligen en multikabel riktigt illa till, den lyfts och sänks på min bil när stolen dras fram och tillbaka. Jag har inte fixat kabeln ännu, men allt ser ut att fungera så länge jag inte flyttar stolen.

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Låter förträffligt […]