Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Har haft ett irriterande problem på vår XC70 sedan vi köpte den, blir påmind varje gång jag kör den (frugans bil). Blev inte klok på symptomen, men den är väldigt otrevlig i styrningen (enligt mig).

Uppmärksammade att den svänger fram och tillbaka höger, vänster när man kör i gupp? Är det någon som upplevt detta? Vår andra "skrotbil" har inte alls detta fenomen. Glapp i framvagnen? Besiktningen har ej påpekat något.
Kan styrservon ha något med detta att göra? Tätt i filtret till oljebehållaren? Gammal olja?

Mvh
Är drivaxelknutarna fram okej? Axelns vinkel över knutarna ändras när man kör över ett gupp, skulle kunna vara så att det avslöjar en dålig ytter- eller innerknut.
Vid närmare eftertanke är det nog bara ytterknut som kan ge skakningar i ratten.
Kolla att damaskerna är hela. Åker man med trasiga damasker så tar knutarna slut väldigt fort :-/ Been there..
Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]

Tysta sommardäck V90

Ifall det är resonansljudet som stör dig[…]

Hi Volvo fan :-) I`m new hear so its my first thr[…]

Valmöjligheter kommer finnas i decennier fram[…]