Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi har Jeppegrindar i vår XC70 och är på jakt efter en avdelare för bagaget och försöker bredda utbudet så det inte enbart är Jeppes egen mellanvägg av trä som gäller. Med vår Passat testade vi en avdelare från Travall, men den passade inte med grindarna då den var för djup. Har funderat på Volvos variant som ser ut att kunna vara justerbar i djupled, någon som kan bekräfta eller dementera det?

Bonusfråga: Någon kring Umeå med omnejd som har en avdelare man skulle kunna få låna en dag eller två och testa hur det funkar med våra hundar?
Den är justerbar i djupled men följer dessvärre inte vinklingen på ryggstöden. Har man en liten hund/valp kan den smita mellan avdelarens nedre del och ryggstödet. Vi löste detta med att knyta skosnöre mellan ryggstöd och avdelaren.
Att tänka på är att lastgaller krävs för att avdelaren skall kunna monteras enligt anvisning.
Oklart hur stabilt i sidled det egentligen kommer vara om man inte samtidigt nyttjar Volvos grind som vi också har. Bör dock vara tillräckligt stabilt tänker jag.

Tänk också på att utrymmet under golvet blir svåråtkomligt med avs på varningstriangel, startkablar och ev första hjälpen kit.

// Jonas
JcN skrev:Den är justerbar i djupled men följer dessvärre inte vinklingen på ryggstöden. Har man en liten hund/valp kan den smita mellan avdelarens nedre del och ryggstödet. Vi löste detta med att knyta skosnöre mellan ryggstöd och avdelaren.
Att tänka på är att lastgaller krävs för att avdelaren skall kunna monteras enligt anvisning.
Oklart hur stabilt i sidled det egentligen kommer vara om man inte samtidigt nyttjar Volvos grind som vi också har. Bör dock vara tillräckligt stabilt tänker jag.

Tänk också på att utrymmet under golvet blir svåråtkomligt med avs på varningstriangel, startkablar och ev första hjälpen kit.

// Jonas
Just det, smidighetsaspekten är helt klart en sak att tänka på. Jeppes skiljevägg kan som jag förstår det plockas bort genom att bara lyfta ur ena dörren. Vi har inga små hundar, men dom skulle säkert kunna få för sig att försöka trycka sig igenom ändå om dom såg nåt kul :P

Bild

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]