- mån 19 aug 2019, 20:00
har en 2015 D4 vea motorn blir galen hittar inte felet varje start av bilen kommer det upp auto start stopp service erfodras i mätarhuset sedan i display huset kommer det upp en ruta din bil behöver hjälp med följande batteriladdningsfel. vill du bli kontaktad av volvo? jag har nu kört felkoder med autocom dator samt hellas felsöknings program utan någon felkod på detta, har kollat alla säkringarna och även mätt upp både vanliga batteriet och hjälpbatteriet avstängd motor och med motor igång, vid avstängd motor ligger båda rätt lika runt 12.74 och med motor igång 14.70 så bilen har ju inga problem med att ladda eller så, och allt annat i bilen fungerar fint enbart själva start stopp som inte funkar, men får jag t.ex motor stopp "manuell bil" så startar bilen av sig sj bara jag håller ner kopplingen..
någon som vet vad jag mer kan kontrollera, finns det något relä någonstans som även styr detta system som man kan hitta vart den sitter och mäta upp den på något vis isf hur? all hjälp mottages, någon mer borde väl ha hafft samma fel som mig, har googlat å googlat men hittar inget som verkar vara samma
någon som vet vad jag mer kan kontrollera, finns det något relä någonstans som även styr detta system som man kan hitta vart den sitter och mäta upp den på något vis isf hur? all hjälp mottages, någon mer borde väl ha hafft samma fel som mig, har googlat å googlat men hittar inget som verkar vara samma