Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Precis när allt var klart med mitt tändstiftsbyte tidigare idag, så stressar jag lite för att sätta tillbaka allt och är okoncentrerad i ett ögonblick och då... klantar jag mig och tappar muttern/skruven som fäster "insugsröret" (??), baktill... rakt ner någonstans bakom/under motorn. Se bild nedan.

Fråga: Vet någon vad är det för mutter? Jag får beställa en ny tänker jag.

Har googlat/sökt lite men vet inte var jag ska söka och på vad... Helt ute och cyklar, så frustrerad. Men nu är det fredag!

( Jag har letat med magnetteleskop och så, varit runt överallt under motorn. Hittar inte den. Helt sjukt irriterande. Ett ögonblicksverk! Har letat i säkert 40 minuter. Gav upp till slut. Fifan. Hoppas den ligger och inte ställer till något, där den nu ligger. )

Tackar på förhand för svar! MVH!
v70-mutter-1.jpg
v70-mutter-1.jpg (114.1 KiB) Visad 919 gånger
v70-mutter-2.jpg
v70-mutter-2.jpg (232.95 KiB) Visad 919 gånger
... Inte hela världen. Min fattades redan när jag skulle byta tändstiften för 2000 mil sedan. Så det verkar hända titt som tätt att klåpare byter stift utan att ersätta skruven.

Ja - en M6-skruv duger fint. En 10 mm skalle. Jag gick in på K-rauta den gången och frågade om jag kunde Få en. Det fick jag. Om man bara behöver En så suger det att behöva köpa en hel ask.
Bromsbelägg

Volvo tillverkar inga bromsbelägg, de sä[…]

Fel centerhögtalare?

Nä, det var ju så jag upptäckte at[…]

Inpressningen (ET) spelar också roll. Jag h[…]

Motorbyte Volvo 240

Ska byta motor i Volvo 240. Funderar på n&a[…]