Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ser ut som om jag behöver köpa ny AC-slang. Slangen ifråga går in i kompressorns högtrycksida (det mindre hålet på kompressorn). Någon som har vänligheten att hjälpa mig med Volvos artikelnummer på ovan nämnda slang?

Fordonet är en V70 2.5T 2008 motorkod B5254T6

Kompressor OEM-nr 31250519
erniefågelholk skrev: lör 27 jul 2024, 13:46 Gå in på Skandix.de och ladda in volvo original
reservdelslista, finns allt där
Reservdelsnummer, priser
Sen kan man ju söka vidare för eventuellt billigare delar
Stort tack för tipset Ernie. Skandixkatalogen du hänvisar till är verkligen guld värd! Dessvärre ser det ut som att slangen som går från kompressorns högtryckssida till kondensorn inte finns med till min V70 2.5T 2008 motor B5254T6 (bensin). Det är överlag förvånansvärt sparsamt med referenser till bensinmotorer. Verkar konstigt.

Det är svårt att hitta rätt slang, då demonteringsföretagen inte anger om delen ifråga avser hög- eller lågtrycksidan. Högtrycksidan är lite klenare men det är svårt att avgöra på bild, därför behöver jag Volvos artikelnummer. Hur som helst, har beställt en slang från Bildelsbasen. Hoppas den passar.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]