Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrDavid
#1581051
Jag har några frågor

1 om jag inte har någon logga i displayen när jag startar och ingen logga under stereon har jag troligtvis performance ljud va?

2 jag tänkte sätta i volvo original high performance högtalare men hittar ingen guide på youtube eller dylikt till V70 Ii, är dom nitade eller skruvade och behöver man någon ram eller går det direkt med high performance original?

3 om dom är nitade, hur tar man lättast loss dom och sätter fast dom nya?
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
#1582001
MrDavid skrev:Jag har några frågor

1 om jag inte har någon logga i displayen när jag startar och ingen logga under stereon har jag troligtvis performance ljud va?

2 jag tänkte sätta i volvo original high performance högtalare men hittar ingen guide på youtube eller dylikt till V70 Ii, är dom nitade eller skruvade och behöver man någon ram eller går det direkt med high performance original?

3 om dom är nitade, hur tar man lättast loss dom och sätter fast dom nya?
Tjeena.

Jag borde kunna svara på dina frågor tycker jag.
1. Ja, precis om du inte har någon logga för High Performance eller Premium så har du det enklaste ljudpaketet men detta rör ju egentligen bara bilar från 2007-2011. Då när Sensus indroducerades i V70 2012 så har loggan försvunnit oavsett ljudpaket fram till HK 2015- så jag antar att det är en pre-sensus bil det här gäller?

2. Den här frågan är båda JA och Nej, Det är garanterat nitade i framdörrarna och har du en bil ifrån 2007-2009 så är även bakdörrarnas högtalare nitad. Om din bil är 2010 och nyare så är de bakre dörrhögtalarna skruvade med torx.

3. Man kan använda en 6mm borr för att borra bort nitarna men jag använder istället en väldigt liten borrförsänkare.
Här finns lite matnyttigt för den som vill veta de mesta om Premium och Performance skillnader.
https://www.retrofitp3.se/category/premium-vs-premium/
Googlesystemet och skandal

Mja, det är väl tämligen förv&[…]

Njae inte säkert, koden säger ju i princ[…]

S90 T5 däck/bromsskivor

Idag en V90CC, körd sedan ny feb. 2017, o[…]

Hallå! Bytte olja på bilen för n[…]