Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AWDvolvo
Postade det här i ''vad har ni gjort för eran volvo idag''
Ringde in till bilia idag och undrade hur det går med mina varor som jag beställt, dem brukar leverera på onsdagar, fick aldrig ett sms om varorna och fick en förklaring varför.
31367238 bakaxeloljan har utgått från volvos produktion? Finns en annan olja som finns att köpa numera..Så jag ska dit imorrn och se vad för olja det är? Så deras system gick inte ihop med gamla artikelnumret som finns kvar i deras system.
av Schmoyoho
När jag skulle byta olja i haldexen så var artikelnumret för oljan som stod i alla trådar online fel, det var ett nytt nummer för oljan. Men det hade de däremot koll på, hade inga problem med att få den. Uppgav du art.nr eller bad du bara om bakaxelolja till din bil?
av AWDvolvo
Schmoyoho skrev:När jag skulle byta olja i haldexen så var artikelnumret för oljan som stod i alla trådar online fel, det var ett nytt nummer för oljan. Men det hade de däremot koll på, hade inga problem med att få den. Uppgav du art.nr eller bad du bara om bakaxelolja till din bil?
Blev nog ett missförstånd mellan mig och säljaren på telefon! Det är som du säger att dem bara bytt artikelnummer! Sorry!
Får man ledigt i helgen ska iaf bakaxeloljan bytas!
av Jannexc70
Jag försöker förstå var jag fyller på i vinkelväxel. Tror den läcker så ska börja med fylla på och se hur full den är. D5244t16 motor. Var sitter pluggen. Är det bakom det breda gummiröret bredvid vinkelväxel?
Bilagor
IMG_9835.jpeg
IMG_9835.jpeg (4.14 MiB) Visad 305 gånger
av skarj
Jag funderar varför man har en nivåplugg där det ska fyllas och sedan sugas ur, rimligt är att nivåplugg är just en nivåplugg...varför krånglar man till det?
Rimligt, fyll tills det rinner ut. kör, fyll efter en längre tur, igen tills det rinner ut, då har ev. luftfickor fyllts, frågan är vad problemet är att konstruera enligt logik?
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]